Energy
Descripción del trámite
Envío a la Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia (CNMC) de información de consumidores de energía eléctrica.
Instructions
Para la adecuada cumplimentación ponemos a su disposición:
- Formatos ficheros Circular 1/2005
Envío ficheros en pruebas
- Para el envío de ficheros en pruebas de la circular, ponemos a su disposición el siguiente enlace, donde podrán enviar a través del formulario los ficheros de consumidores. En ningún caso, el envío a través de este enlace de pruebas supondrá un envío definitivo y obligado.
Para el envío de información por CIDE y AXON, debe utilizar este enlace para acceder al cargador.
- Manual de ayuda para el envío a través del cargador
- Debe seleccionar el procedimiento: SICE_DISTRIBUIDORES.
- Información de ayuda para realizar el envío: Portal de documentación
Regulation
- Circular 1/2005, de 30 de junio, de la Comisión Nacional de Energía, sobre petición de información de consumidores de energía eléctrica en el mercado a los distribuidores
Technical requirements
Digital Certificate
A digital certificate for a natural or legal person or representative that has been issued by any provider of certification services that has made the required notification to the Ministry of Energy, Tourism and Digital Agenda, pursuant to Article 30 of Law 59/2003, Law 59/2003 of 19 December on the electronic signature, and by the DNI-e, issued by the General Directorate of the Police.
Consult the providers of online certification services(Ministry of Energy, Tourism and the Digital Agenda)
Frequent questions
Where should you write if you have questions or queries about the Electronic Office?
If you have any questions or technical queries related to the electronic office or any of your electronic procedures, you can write to the support incidencias.sede@cnmc.es.
For any other inquiry or request for information, you can use the procedure of Submission of requests, documents and communications.
What is cl@ve?
Some procedures require you to identify yourself electronically (as you would if you carried out the procedure in person).
Cl@ve is a system managed by the Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas aimed at unifying and simplifying citizens' electronic access to public services.
Its main objective is to allow citizens to identify themselves to the Administration in the simplest and most convenient way possible, depending on the procedure involved. The methods available are electronic certificate/DNI-e, Cl@ve PIN, permanent Cl@ve, Cl@ve for EU citizens.
These mechanisms allow citizens to identify themselves when carrying out the procedure. To use them, some of the mechanisms require registering with Cl@ve.
More information on the Official Website of cl@ve