Consult SDGA subscribers by authorised entity

Telecommunications

Descripción del trámite

Los organismos habilitados para consultar el Sistema de Gestión de Datos de Abonados (SGDA) podrán remitir la solicitud desde el formulario telemático accesible desde 'Ir al trámite' adjuntando el fichero de abonados objeto de la consulta.

El fichero de consulta debe cumplir  el siguiente formato:

  • Fichero de texto plano con codificación UTF-8
  • Estructura del fichero CSV (RFC 4180
  • La RFC 4180 especifica que la primera línea podrá contener opcionalmente el nombre de las columnas, lo cual se establece como obligatorio, en este caso.
  • El número de columnas de cada fichero debe ser siempre el mismo:
    • -tipo de documento
    • -documento identificativo del abonado

Y debe remitirse por un contacto habilitado. Una vez procesado el fichero de consulta, recibirá un aviso por correo electrónico de la puesta a disposición del fichero resultante mediante una notificación accesible en el portal de notificaciones por comparecencia de la sede electrónica. 

Para la solicitud y la descarga es necesaria la identificación con certificado electrónico.

Certificado Digital Certificate

A digital certificate for a natural or legal person or representative that has been issued by any provider of certification services that has made the required notification to the Ministry of Energy, Tourism and Digital Agenda, pursuant to Article 30 of Law 59/2003, Law 59/2003 of 19 December on the electronic signature, and by the DNI-e, issued by the General Directorate of the Police.

Consult the providers of online certification services(Ministry of Energy, Tourism and the Digital Agenda)

Frequent questions

Where should you write if you have questions or queries about the Electronic Office?

If you have any questions or technical queries related to the electronic office or any of your electronic procedures, you can write to the support gestion.sedeelectronica@cnmc.es.

For any other inquiry or request for information, you can use the procedure of Submission of requests, documents and communications. 

What is cl@ve?

Some procedures require you to identify yourself electronically (as you would if you carried out the procedure in person).

Cl@ve is a system managed by the Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas aimed at unifying and simplifying citizens' electronic access to public services.

Its main objective is to allow citizens to identify themselves to the Administration in the simplest and most convenient way possible, depending on the procedure involved. The methods available are electronic certificate/DNI-e, Cl@ve PIN, permanent Cl@ve, Cl@ve for EU citizens.

These mechanisms allow citizens to identify themselves when carrying out the procedure. To use them, some of the mechanisms require registering with Cl@ve.

More information on the Official Website of cl@ve